W związku ze zbliżającym się terminem Biwaku MDP udostępniamy do pobrania niezbędne formularze:
1) Zgoda rodzica – kliknij aby pobrać
2) Karta uczestników i deklaracja opiekuna – kliknij aby pobrać
Zgody oraz karty należy przekazać organizatorowi w chwili rozpoczęcia biwaku. Z powodów logistyczno-organizacyjnych w terminie do środy godz. 15:00 proszę o podanie liczby dziewcząt i chłopców z poszczególnych jednostek uczestniczących w biwaku.
Biwak MDP rozpoczyna się w piątek, 19 maja 2023r. o godz. 16:30 na terenie Stanicy Harcerskiej „Zielona Polana”. Transport i odbiór dzieci powinni zapewnić rodzice. Do transportu dzieci można wykorzystać lekkie samochody OSP (busy). Pod żadnych pozorem nie należy przewozić więcej osób niż dozwolona liczba wskazana w dowodzie rejestracyjnym. Po transporcie samochody powinny wrócić do remiz w celu zabezpieczenia swojego obszaru działania. Na terenie Stanicy będą mogły pozostać tylko samochody wskazanych jednostek OSP które będą zaangażowane w prowadzenie zajęć.
Przez cały czas trwania biwaku, jednostka OSP jest zobowiązana do zapewnienia przynajmniej jednego opiekuna. Opiekunowie mogą się zmieniać.
Organizator dla zadeklarowanej liczby osób z OSP, jednego opiekuna oraz instruktorów prowadzących zajęcia zapewnia obiad, chleb oraz kiełbaskę na ognisko w piątek i sobotę. W przypadku gdy z obiadu będą chciały skorzystać dodatkowe osoby należy to zgłosić SMS-em pod numer 691 889 192 do środy (17.05.2023r). Odpłatność za dodatkowy obiad wynosi 25 zł.
Dzieci uczestniczące w biwaku zobowiązane są do zabrania:
– art. higienicznych (pasta, szczoteczka, mydło/szampon),
– talerzyka, kubka (preferowane plastikowe), sztućców,
– ciepłego ubrania, w tym na przebranie,
– kurtki przeciwdeszczowej i dodatkowej pary butów,
– śpiwora,
– ręcznika,
– dodatkowych art. spożywczych (woda, napój, chleb i konserwy do kanapek na śniadanie i kolację, dodatkowe kiełbaski na ognisko).
W celu minimalizacji marnotrawstwa zaleca się zbiorcze zaprowiantowanie całej grupy przez jej opiekuna. Zabrania się dzieciom picia napojów energetycznych.
Szczegółowa informacja dot. planowanych zajęć dla dzieci i młodzieży zostanie przekazana na początku tygodnia.
Zakończenie biwaku planowane jest w niedzielę o godz. 12:00. Odpowiedzialność za zorganizowanie odbioru dzieci przez rodziców lub transport pojazdami OSP (tylko busy) ponosi jednostka OSP zgłaszająca dzieci do biwaku.
Z poważaniem
/-/ Wojciech Krawczyk
Wiceprezes Zarządu Oddziału
Gminnego ZOSP RP w Ostrowie Wlkp.